Regulamin
Regulamin
Obowiązuje od 01.09.2022r.
Sklep internetowy samochodowy.pl sp. z o.o. z siedzibą
w Olsztynie, ul. Stare Miasto 8, NIP: 7393950534, REGON: 38822757900000,
wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla W Olsztynie,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000885496
o kapitale zakładowym 5000zł, adres poczty elektronicznej (e-mail):
biuro@samochodowy.pl
1. Przyjmowanie i realizacja zamówień
- Sklep
internetowy samochodowy.pl, zwany dalej Sklepem, prowadzi sprzedaż towarów
za pośrednictwem sieci Internet.
- Zamówienia
od Klientów są przyjmowane przez stronę samochodowy.pl lub telefonicznie
pod numerem telefonu +48 739 210 010 Po złożeniu zamówienia
Klient dostaje e-mailem wiadomość, że zlecenie dotarło do Sklepu.
- Przyjęcie
do realizacji zamówienia:
a. realizacja każdego zamówienia płatnego za pomocą Przelewy24 rozpoczyna się natychmiast po jego otrzymaniu płatności przez Sklep, o czym Klient jest informowany na stronie kończącej składanie zamówienia,
b. w przypadku zamówień płatnych kartą kredytową - realizacja zamówienia rozpoczyna się w chwili autoryzacji karty.
- Towary
zamieszczone na stronie sklepu internetowego są dostępne dla Klientów.
Jednakże w przypadku ewentualnej niedostępności części towarów objętych
zamówieniem Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje
decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja lub anulowanie
całości zamówienia).
- W
przypadku, gdy towar jest niedostępny i jest to jedyna pozycja w
zamówieniu, Klient zostanie o tym poinformowany osobnym e-mailem lub
telefonicznie i do niego będzie należała decyzja czy zgadza się bądź na
wydłużenie czasu realizacji bądź na anulowanie zamówienia. W przypadku,
gdy zamówiona przez Klienta część spersonalizowana do konkretnego modelu
pojazdu okaże się być błędnie skatalogowana, w związku z czym wystąpi
różnica np. cenowa, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta w celu podjęcia
przez niego decyzji o ewentualnym anulowaniu zamówienia bądź wyrażeniu
zgody na pokrycie przez Klienta różnicy w cenie.
- Do
sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba
towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania
potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów
objętych tą formą sprzedaży.
- Użytkownik
żąda wystawienia faktury VAT za dokonaną sprzedaż.
- Użytkownik
wyraża zgodę na otrzymywanie faktury VAT w formie elektronicznej. Taka
faktura VAT w formie elektronicznej stanowi dowód zakupu.
- Do
każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT, która wysyłana jest za
pośrednictwem poczty e-mail na adres wskazany w zamówieniu. Faktura VAT
wystawiana jest w chwili, gdy wszystkie towary wybrane do zamówienia są
skompletowane i gotowe do wysyłki. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra
Finansów z dnia 14 lipca 2005 roku w sprawie wystawiania oraz przesyłania
faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania
organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U.
Nr 133, poz. 1119 ) faktura VAT nie wymaga podpisu.
- Począwszy
od dnia 01.01.2021 w przypadku wystąpienia w stosunkach gospodarczych
pomiędzy stronami okoliczności, o których mowa w art. 29a ust. 10 ustawy z
11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (z późn. zm.), a także w
przypadku stwierdzenia pomyłki na wystawionej fakturze, skutkujących
koniecznością wystawienia faktury korygującej obniżającej wartość
dokonanej sprzedaży i/lub podatku VAT należnego, strony zgodnie
uzgadniają, że wystawienie faktury korygującej jest uznawane za: a)
ostateczne uzgodnienie między stronami warunków obniżenia podstawy
opodatkowania określonych w fakturze korygującej, b) ostateczne
potwierdzenie spełnienia warunków obniżenia podstawy opodatkowania
określonych w fakturze korygującej.
- Klient
może wprowadzać zmiany w zamówieniu do momentu wysłania przesyłki. Klient
może wycofać złożone zamówienie w całości do momentu jego wysłania.
Późniejsza rezygnacja z zamówienia regulowana jest procedurą odstąpienia
od umowy. Wprowadzanie powyższych zmian możliwe jest poprzez kontakt z
Biurem Obsługi Klienta e-mailem pod adresem biuro@samochodowy.pl lub
telefonicznie pod numerem +48 739 210 010
2. Ceny towarów
- Wszystkie
ceny towarów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Sklep
zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie
Sklepu, z tym że obowiązującą Klienta jest cena z chwili zakupu towaru;
wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i
odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich
zmian.
- Koszt
dostawy uzależniony jest m.in. od ilości zamówionych towarów i ich
wartości. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w
zamówieniu sposób. Aktualne informacje o kosztach dostawy dostępne są na
stronie www.samochodowy.pl
3. Czas realizacji zamówienia
- Przy
każdym towarze podany jest przewidywany czas realizacji zamówienia. Jest
to czas, który upływa od przyjęcia przez Sklep zamówienia do chwili
wysłania zamówionych towarów ze Sklepu, przy czym uwzględniane są tu tylko
dni robocze. Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji wysyłane jest
po skompletowaniu całości, tzn. po upływie czasu najdłuższego z
podanych.
- Termin
otrzymania przesyłki = czas realizacji + przewidywany czas dostawy.
- W
przypadku płatności przelewem powyższy termin wydłuża się o czas wpływu
środków za towar na konto Sklepu. Przesyłki są dostarczane firmą kurierską
zazwyczaj następnego dnia roboczego po dokonaniu wysyłki z magazynu
Sklepu.
- Do
realizacji zamówienia Sklep wykorzystuje dane podane przez Klienta, w
związku z czym nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub
opóźnienie w dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym
przez Klienta.
4. Formy płatności
- Klient
może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary z dostawą na
terytorium Polski:
- płatność
przy odbiorze: należność pobiera kurier,
- przelewem
bankowym na konto sklepu,
- wykorzystując
bon zakupowy lub promocyjny.
- za
pomocą płatności elektronicznych Przelewy24.
5. Reklamacje
- Wszystkie
towary dostępne w Sklepie pochodzą z legalnego źródła, są oryginalne i
posiadają gwarancję jakości producenta. Wszystkie oferowane na stronach
sklepu części przeznaczone są do montażu w warsztatach
specjalistycznych.
- Niezależnie
od ustawowego prawa odstąpienia od umowy, Sprzedawca odpowiada względem
Klienta, będącego Konsumentem za wady fizyczne lub prawne towaru
(rękojmia). Taką reklamację należy zgłosić pisemnie i przesłać ją poprzez
e-mail na adres reklamacje@samochodowy.pl lub drogą pocztową na
poniższy adres Działu Reklamacji firmy samochodowy.pl sp. z o.o. w
Olsztynie:
samochodowy.pl sp. z o.o.
Dział Reklamacji
ul. Stare Miasto 8
10-027 Olsztyn
- W
przypadku stwierdzenia wadliwości zakupionego towaru, posiadającego
gwarancję producenta, Klient może skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych w
serwisach gwaranta bądź przeprowadzić procedurę reklamacyjną za
pośrednictwem Sprzedawcy samochodowy.pl sp. z o.o. Taką reklamację należy
zgłosić pisemnie i przesłać ją pocztą elektroniczną na
adres: reklamacje@samochodowy.pl lub drogą pocztową na poniższy
adres:
samochodowy.pl sp. z o.o.
Dział Reklamacji
ul. Stare Miasto 8
10-027 Olsztyn
Podstawą do rozpatrzenia reklamacji jest potwierdzenie zakupu towaru w firmie samochodowy.pl
sp. z o.o. Identyfikacja Kupującego dokonywana jest na podstawie numeru
zamówienia lub faktury.
Pracownicy Działu Reklamacji niezwłocznie skontaktują się z Państwem i
poinformują o procedurze reklamacyjnej. W przypadku uznania reklamacji z tytułu
rękojmi Konsument ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy,
chyba że sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego
wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Reklamacja z tytułu
rękojmi rozpatrywana jest w terminie 14 dni od daty jej wpływu do Sprzedawcy.
Jeżeli w ciągu 14 dni od daty wpływu reklamacji Sprzedawca nie ustosunkuje się
do żądania Klienta, należy przyjąć iż uznał żądania za zasadne.
- Naprawiony
lub wymieniony produkt odsyłany jest do Klienta na koszt Sklepu. Sklep nie
przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- W
przypadku wątpliwości prosimy o kontakt przed podjęciem decyzji o zakupie
z naszym Biurem Obsługi Klienta.
- Jeżeli
dostarczony produkt nie będzie spełniał wymagań gwarancyjnych, Klient
zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany.
Gwarancja i rękojmia nie obejmuje
uszkodzeń na skutek niewłaściwego montażu, w wyniku wypadku, normalnego zużycia
eksploatacyjnego oraz przedwczesnego zużycia na skutek niewłaściwego stanu
innych elementów zawieszenia (wahacze, sworznie, końcówki, tuleje
gumowo-stalowe, osłony itp.).
Prosimy o sprawdzenie przesyłki przy odbiorze. W przypadku stwierdzenia, iż
otrzymany towar posiada braki, albo też został mechanicznie uszkodzony, prosimy
zażądać od kuriera spisania protokołu szkodowego (to jego obowiązek) oraz
pozostawienia Państwu jednego egzemplarza protokołu szkody (ważne, żeby
nastąpiło to w dniu dostawy) oraz o niezwłoczne poinformowanie Działu Obsługi
Klienta samochodowy.pl sp. z o.o. w celu jak najszybszego rozwiązania
problemu.
6. Konsumenckie odstąpienie od umowy i wymiany towarów
- Zgodnie
z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz.
827), w terminie 14 (czternastu) dni od otrzymania zamówionego towaru,
konsument ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, wg zasad
wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość.
Kupujący jest obowiązany do odesłania towaru, nie później niż w terminie
14 dni na poniższy adres:
samochodowy.pl sp. z o.o.
Dział Zwrotów
ul. Stare Miasto 8
10-027 Olsztyn
Koszty przesyłki zwrotnej pokrywa Kupujący.
- Zwrot
środków pieniężnych nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania stosownego
oświadczenia o odstąpieniu od umowy, którego wzór dostępny jest
jako załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- W
przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca klientowi kwotę równą
cenie zakupionego towaru oraz koszty dostarczenia rzeczy, z tym
zastrzeżeniem, iż jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny
niż najtańszy wskazany przez sprzedawcę, nie jest on wówczas zobowiązany
do zwrotu poniesionych przez klienta dodatkowych kosztów.
- Jeśli
dostarczony Państwu towar nie był zgodny z zamówieniem, prosimy o
niezwłoczne poinformowanie nas o tym fakcie. Tak szybko, jak to możliwe
wymienimy towar na właściwy, na swój koszt. Wymiana towaru zostanie
dokonana zgodnie z dostępnością produktu w naszym sklepie. W przypadku
braku dostępności towaru na wymianę firma samochodowy.pl sp. .z o.o.
zastrzega sobie możliwość zwrotu środków pieniężnych za zakupione części.
- Pouczenie
o prawie odstąpienia od umowy zawierające m.in. informacje o sposobie i
terminie wykonywania odstąpieni od umowy oraz kosztach zwrotu rzeczy, w
przypadku odstąpienie które ponosi konsument stanowi załącznik nr
2 do niniejszego regulaminu.
7. Rejestracja w serwisie, ochrona danych osobowych
- Administratorem
danych osobowych samochodowy.pl sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie, ul.
Stare Miasto 8, NIP: 7393950534, REGON: 38822757900000, wpisaną do
rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla W Olsztynie,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
0000885496 o kapitale zakładowym w wysokości 5000 złotych. Dane osobowe
użytkownika będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b i c
tzw. RODO, czyli Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119),
w celu założenia i prowadzenia konta klienta na portalu samochodowy.pl,
świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z regulaminem samochodowy.pl
oraz realizacji zamówień złożonych w sklepie samochodowy.pl, jak również w
celu komunikacji związanej z funkcjonowaniem sklepu samochodowy.pl.
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia konta i w
zakresie niezbędnym do realizacji umowy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność
za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
- Użytkownik może
również wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach
informacyjnych i marketingowych przez samochodowy.pl sp. z o.o. i przez
jej partnerów biznesowych. Zbierane dane przetwarzane będą wyłącznie w
celu świadczenia usług w serwisach, których właścicielem jest samochodowy.pl
sp. z o.o. oraz w serwisach należących do jej partnerów biznesowych.
Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest całkowicie dobrowolne. Użytkownik
może wyrazić zgodę na otrzymywanie od samochodowy.pl sp. z o.o. informacji
handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany
przy rejestracji w sklepie samochodowy.pl adres poczty elektronicznej.
- Użytkownik posiada
prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawie do wniesienia sprzeciwu
wobec przetwarzania, a także prawie do przenoszenia danych – na zasadach
określonych w art. 16-21 RODO (w tym celu może skorzystać z ustawień
swojego konta lub powinien skontaktować się z samochodowy.pl sp. z o.o poprzez
adres e-mail: biuro@samochodowy.pl lub pisemnie na adres
siedziby. Użytkownik posiada ponadto prawo do wniesienia skargi do organu
nadzorczego, w przypadku uznania, że dane są przetwarzane niezgodnie z
przepisami prawa. Samochodowy.pl sp. z o.o. szanuje dane osobowe i
prywatność użytkowników, w tym celu dokłada należytych starań, aby
zapewnić zgodność przetwarzania i ochrony danych osobowych zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności przepisami RODO
oraz aktualnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego regulującymi
ochronę danych osobowych. Samochodowy.pl sp. z o.o. informuje, że dane
osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w
formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało
się na zasadach zgodnych z RODO, w celu zapewnienia klientowi najkorzystniejszej,
dopasowanej, spersonalizowanej oferty dla oraz w celach niezbędnych do
zawarcia lub wykonania między klientem, a samochodowy.pl sp. z o.o. umowy.
Dane osobowe przetwarzane są w sposób uniemożliwiający dostęp do
nich osób trzecich. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących
zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników przez samochodowy.pl
sp. z o.o. zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności oraz do
kontaktu z samochodowy.pl sp. z o.o. na adres e-mail biuro@samochodowy.pl
8. Postanowienia końcowe
- Cennik
oraz informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu samochodowy.pl
nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie
odzwierciedlenie oferty producenta , dlatego też, nie gwarantujemy pełnej
dostępności produktów zawartych w cenniku. Klient składając zamówienie za
pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach sklepu, składa
ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu.
Moment zawarcia umowy sprzedaży następuje podczas pisemnego potwierdzenia
odbioru towaru przez klienta.
- Sądem
właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd
właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania
umowy. Jeżeli natomiast stroną sporu będzie konsument właściwość sądu
określać będą przepisy kodeksu postępowania cywilnego.
- Regulamin
wchodzi w życie z chwilą opublikowania na stronie www.samochodowy.pl
- Wszelkie
zdjęcia części są zdjęciami tylko poglądowymi producentów - mogą odbiegać
od faktycznego stanu produktu.
- Regulamin
określa zasady zakupów w sklepie samochodowy.pl. Złożenie zamówienia jest
równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w
regulaminie.