Jak możemy ci pomóc?
Leasing operacyjny
To sprawa bardzo indywidualna i zależna od potrzeb Klienta. Przedsiębiorcy, którzy szukają kosztów będą decydować się na wyższą opłatę wstępną. Opłata ta ma sens również przy wynajmie długoterminowym, jeżeli szukamy kosztów jednorazowo. Natomiast Ci, którzy wolą inwestować swój kapitał zdecydują się na niższą opłatę wstępną. Trzeba jednak pamietać, że im wyższa OW tym tańsze finansowanie, dotyczy to głownie leasingu.
Okres finansowania zależy od wieku auta. Można przyjąć średnio, że wiek auta plus okres finansowania nie powinien przekraczać 10 lat. Oczywiście są od tego odstępstwa i zawsze warto zapytać o konkretny pojazd nawet jeżeli suma wychodzi nam np. 12 lat. Minimalny okres finansowania to 2 lata wynika to wprost z ustawy. W takim przypadku minimalny wykup przy aucie osobowym to 19%, co wynika ze stawki amortyzacji dla tych aut.
Koszt leasingu zależny jest od opłaty wstępnej okresu finansowania oraz wykupu. Im wyższy wykup i dłuższy okres finansowania, tym ryzyko banku jest większe, co automatycznie powoduje, że oferta będzie droższa. W przypadku opłaty wstępnej jest odwrotnie im wyższa opłata, tym niższy koszt leasingu.
Wykup to nic innego jak wartość, za którą po skończeniu finansowania odkupujemy samochód od finansującego, który jest właścicielem przedmiotu przez cały okres finansowania. Standardem dotychczas był wykup na poziomie 1%. Zmiany ustawodawcy spowodowały, że coraz więcej osób decyduje się na wyższe wykupy przez co obniżają ratę oraz pozwalają zwiększyć optymalizację podatkową. Należy jednak pamiętać, że zwiększenie wykupu zwiększy koszt finansowania. Dodatkowo finansujący posiadają maksymalne limity wykupu przy konkretnych okresach. Można przyjąć, że po okresie 5 lat przy nowym aucie wykup może wynosić nawet 35-40%.
Przy nowej firmie jest opcja wzięcia leasingu nawet od 1 dnia działaności, wszystko zależy od przedmiotu, opłaty wstępnej oraz tego czym zajmował się klient przed rozpoczęciem działalności. W takim przypadku najlepiej skontaktować się z nami a z pewnością dobierzemy dogodne rozwiazanie.
Ogólne
Nasze działania można określić jako doradztwo w zakupie pojazdu. Zajmujemy się całym procesem od początku. Pomagamy w skonfigurowaniu auta, znalezieniu salonu/dilera, który przedstawi najniższą cenę. Wszystkie sprzedawane za naszym pośrednictwem auta sprzedawane są przez oficjalnych dilerów danej marki, posiadają fabryczną gwarancję oraz pochodzą z polskiej dystrybucji. Przygotowujemy również najatrakcyjniejsze warunki finansowania. Współpracujemy z bardzo szeroką paletą firm leasingowych. Wybieramy te, które w danym momencie oferują najniższe oprocentowanie oraz wysoką jakość obsługi. Bardzo często przebijamy fabryczne oferty finansowania oferowane przez salony samochodowe. Mają również miejsce sytuacje, kiedy to oferta salonu jest najlepsza, wtedy taką też ofertę zarekomendujemy.
To zależy od wielu czynników. Auta oferowane przez samochodowy.pl z reguły kupowane są paczkami na specjalnych warunkach, dlatego nasza oferta wynajmu długoterminowego jest bardzo korzystna. Jeżeli jednak szukasz konkretnego auta z wybranym przez siebie wyposażeniem w większości przypadków to jednak leasing operacyjny będzie korzystniejszy, natomiast to najlepiej sprawdzić na konkretnym przykładzie kontaktując się z nami.
1.Wybór auta przez klienta (tutaj odbywa się cała magia :) Możemy zaproponować pojazdy dostępne na placu u dilera lub pod konkretne zamówienie. Znajdziemy najkorzystniejsze warunki rabatowe i pomożemy w wyborze najlepszej konfiguracji)
2.Przedstawienie oferty finansowania przez samochodowy.pl (ponownie przeszukujemy rynku pod względem najkorzystniejszych ofert. Sprawdzamy co w przypadku danego klienta jest najważniejsze i dopasowujemy ofertę do potrzeb)
3.Decyzja i podpisanie umowy (proces odbywa się zdalnie lub w oddziałach danej firmy leasingowej w całej Polsce)
4.Rejestracja pojazdu
5.Odbiór pojazdu w salonie lub transport do klienta
Tutaj musimy wyróżnić dwie sytuacje, w której dokonujemy zakupu auta nowego i używanego. Przy aucie nowym najlepiej od razu skontaktować się z nami i przesłać wybraną specyfikację przygotowaną na stronie producenta. Oczywiście w tym procesie również możemy pomóc, jednak zachęcamy, aby spróbować dokonać pierwszej konfiguracji samemu. Dlaczego? Nikt nie wie lepiej od Ciebie jakim autem chcesz jeździć. Możemy później pomóc Ci w doborze pakietów wyposażenia lub doradzić co w aucie powinno być a co nie. Ostatecznie jednak warto "przeklikać" konfigurator, aby wiedzieć jakie są opcje. W przypadku auta używanego, jeżeli nie mamy jeszcze znalezionego samochodu należy samemu poszukać wymarzonego pojazdu. Zarówno na otomoto czy olx możemy znaleźć sporo ciekawych propozycji należy jednak pamiętać, że auto musi być sprzedawane na fakturę VAT, aby móc sfinansować je za pomocą leasingu operacyjnego. Na auta sprzedawane na fakturę VAT możemy zaproponować np. leasing finansowy. Jeżeli znajdziesz auto skontaktuj się z nami. My poprowadzimy cały proces i skontaktujemy się ze sprzedającym w celu przygotowania wszystkich formalności.
Właścicielem przedmiotu leasingu jest podmiot finansujący czyli firma leasingowa. Leasingobiorca ma prawo użytkowania i staje się jego właścicielem przedmiotu po jego ewentualnym wykupie.
Finansującym jest firma leasingowa lub bank, który udziela finansowania.
Jest to również kwestia mocno indywidualna. Koszt leasingu zależy od wielu czynników, między innymi, takich jak: wartość przedmiotu oraz jego rocznik, długość umowy, wartość wykupu, opłata wstępna
Za naszym pośrednictwem, możliwe jest uzyskanie zgody na finansowanie nawet od pierwszego dnia działalności.
Dodatkowym ułatwieniem będzie informacja, czym klient zajmował się przed rozpoczęciem działalności, czy aktualna firma jest kontynuacją tego co robił wcześniej.
Istotne znaczenie ma również przedmiot, jego rocznik oraz opłata wstępna. Niektóre podmioty finansujące w przypadku start’upów, wymagają minimalnej opłaty wstępnej.
Tak, osoby prywatne mogą skorzystać z leasingu (leasing konsumencki) oraz najmu długoterminowego.
Zazwyczaj nie ma ścisłych ograniczeń wiekowych, zdarzają się one rzadko. Leasingodawcy wymagają tylko, aby wnioskodawca miał pełną zdolność do czynności prawnych (czyli był pełnoletni).
Prawo do korzystania z samochodu w leasingu zazwyczaj przysługuje:
Leasingobiorcy: Osoba lub firma, która zawarła umowę leasingu.
Pracownikom leasingobiorcy: Jeśli leasingobiorcą jest firma, pracownicy tej firmy mogą korzystać z pojazdu zgodnie z warunkami umowy.
Członkom rodziny: członkowie najbliższej rodziny mogą również korzystać z pojazdu, jeśli umowa leasingowa na to pozwala.
Należy pamiętać o tym, że wszystkie tego typu kwestie zależą od podmiotu finansującego oraz od warunków umowy leasingu.
Pożyczka leasingowa to forma finansowania, która łączy elementy pożyczki bankowej i leasingu.
W ramach pożyczki leasingowej:
Pożyczkobiorca otrzymuje środki finansowe: Na zakup określonego przedmiotu, np. samochodu lub maszyny.
Własność przedmiotu: W przeciwieństwie do tradycyjnego leasingu, pożyczkobiorca staje się właścicielem przedmiotu od razu po zakupie, choć pożyczkodawca może mieć prawo zastawu do momentu spłaty pożyczki.
Spłata: Pożyczkobiorca spłaca pożyczkę w ratach, które mogą obejmować zarówno kapitał, jak i odsetki.
Najem krótkoterminowy:
Okres wynajmu: Zazwyczaj od jednego dnia do roku
Cel: klienci najczęściej decydują się na najem krótkoterminowy: na wakacje, podróże służbowe lub inne krótkotrwałe potrzeby.
Koszty: Wyższe koszty w porównaniu do najmu długoterminowego.
Najem długoterminowy:
Okres wynajmu: Zazwyczaj od 2 do 4 lat.
Cel: najczęściej decydują się na najem długoterminowy klienci, którzy chcą urozmaicić/poszerzyć swoją flotę pojazdów. W przypadku najmu długoterminowego, płaci się tylko za “zużycie” pojazdu przez okres trwania umowy
Koszty: Niższe koszty miesięczne w porównaniu do najmu krótkoterminowego.
Warunki i przedmioty leasingu/najmu długoterminowego
Tak, można leasingować używane maszyny i urządzenia. Warunki takiego leasingu mogą się różnić w zależności od podmiotu finansującego, stanu technicznego, rocznika oraz wartości rynkowej sprzętu.
Zgoda na takie modyfikacje zależy od umowy leasingowej. Zwykle wymagane jest wcześniejsze uzgodnienie tej kwestii z leasingodawcą. Nie jest to jednak problemem.
Tak, możliwe jest leasingowanie samochodów z zagranicy, ale wymaga to spełnienia określonych formalności i procedur.
Procedura
Wybór samochodu: Pierwszym krokiem jest wybór samochodu, który chcesz leasingować.;
Wybór firmy leasingowej: Skontaktuj się z samochodowy.pl i zaytaj o ofertę. Nasi doradcy sprawdzą, która firma leasingowa na Twój konkretny pojazd czy inny przedmiot jest w stanie przygotować najatrakcyjniejsze warunki.;
Złożenie wniosku leasingowego: Po wyborze firmy leasingowej, będziesz musiał wypełnić wniosek o leasing. W tym również pomoże Twój opiekun.;
Ocena wniosku: Analityk oceni Twój wniosek i wyda decyzję. ;
Podpisanie umowy: Po akceptacji wniosku, następuje podpisanie umowy leasingowej.;
Rejestracja samochodu: Bank lub firma leasingowa zleca rejestrację samochodu. Samochód zostanie zarejestrowany na firmę leasingową, a Ty jako leasingobiorca będziesz upoważniony do użytkowania pojazdu.;
Wystawienie polisy ubezpieczeniowej: Auto w dniu rejestracji musi zostać ubezpieczone. Zazwyczaj obejmuje to polisę OC (odpowiedzialności cywilnej) oraz AC (autocasco) i NNW. W niektórych przypadkach, firma leasingowa może wymagać dodatkowych ubezpieczeń. Nasi doradcy zaproponują kilka wariantów i pomogą wybrać najlepszą opcję. ;
Odbiór samochodu: Po dopełnieniu formalności związanych z rejestracją i ubezpieczeniem, możesz odebrać samochód od dealera/ sprzedawcy auta.
Proces uzyskania leasingu może trwać od kilku dni do kilku tygodni. Jest to uzależnione od wielu czynników. Bardzo duże znaczenie ma tu kompletność oraz poprawność dostarczonych dokumentów przed dostawcę.
Wszystko zależy od podmiotu finansującego na który się zdecydujemy oraz od procedury.
Typowe dokumenty wymagane do złożenia wniosku leasingowego to:
Wypełniony wniosek leasingowy, Odpowiednie dokumenty finansowe firmy, Dokumenty od sprzedawcy auta
Wiele firm leasingowych umożliwia podpisanie umowy leasingowej zdalnie, jest to jednak kwestia mocno indywidualna.
Czas oczekiwania na odbiór pojazdu w najmie krótkoterminowym jest zazwyczaj bardzo krótki i wynosi od kilku godzin, do kilku dni. Wszystko zależy od dostępności pojazdów w wybranej lokalizacji oraz od formalności związanych z wynajmem. W wielu przypadkach pojazd jest dostępny do odbioru niemal natychmiast po podpisaniu umowy i dokonaniu niezbędnych opłat.
Koszty i Opłaty
Koszty leasingu:
Opłata wstępna: Jest to opłata początkowa, wynosząca od 0% do 45% wartości przedmiotu leasingu. Wyższa opłata wstępna zazwyczaj obniża miesięczne raty.;
Raty leasingowe: Miesięczne opłaty za korzystanie z przedmiotu leasingu. Wysokość rat zależy od wartości przedmiotu, okresu leasingu, wysokości opłaty wstępnej oraz wykupu.;
Opłata manipulacyjna: Niektóre firmy leasingowe pobierają jednorazową opłatę za przygotowanie i przetworzenie umowy leasingowej.;
Koszt ubezpieczenia: Leasingobiorca jest zobowiązany do ubezpieczenia przedmiotu leasingu (OC/AC). Koszt ubezpieczenia może być opłacany przez leasingobiorcę bezpośrednio lub wliczany do rat leasingowych.
Opłaty dodatkowe: Mogą obejmować opłaty za rejestrację pojazdu, montaż dodatkowego wyposażenia, czy serwisowanie.;
Koszt wykupu: Jeśli leasingobiorca zdecyduje się na wykup przedmiotu leasingu po zakończeniu umowy (zazwyczaj w przypadku leasingu, jest to obligatoryjne), będzie musiał uiścić opłatę wykupu. Kwota wykupu zależy od początkowych ustaleń, warunków umowy leasingowej.;
Koszty najmu długoterminowego:
Miesięczna opłata za najem: Stała miesięczna opłata obejmująca użytkowanie pojazdu oraz dodatkowe usługi takie jak serwis, ubezpieczenie, wymiana opon itp.;
Opłata wstępna: Jest to opłata początkowa, wynosząca od 0% do 45%. W przypadku najmu najczęściej jest to 0%;
Koszt ubezpieczenia: Ubezpieczenie jest zazwyczaj wliczone w miesięczną opłatę za najem. Są również firmy oferujące najmy długoterminowe, w których istnieje możliwość ubezpieczenia auta we własnym zakresie.;
Koszty serwisu i konserwacji: Najem długoterminowy często obejmuje pełny serwis pojazdu, co eliminuje konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów serwisowych przez najemcę.;
Opłaty dodatkowe: Mogą obejmować koszty związane z użytkowaniem pojazdu przekraczające umowne limity, takie jak dodatkowe kilometry czy uszkodzenia pojazdu.;
Ubezpieczenie i serwis
Tak, przedmiot leasingu/najmu musi być ubezpieczony przez cały okres trwania umowy. Leasingodawcy zazwyczaj wymagają pełnego ubezpieczenia (OC, AC).
Samochód w leasingu może być ubezpieczony przez finansującego lub we własnym zakresie przez klienta, ale to leasingodawca określa minimalne wymagania ubezpieczenia (OC, AC, NNW). Leasingobiorca jest użytkownikiem pojazdu więc to na tą osobę lub jej firmę będzie polisa.
Składkę za ubezpieczenie komunikacyjne opłaca leasingobiorca. Leasingodawca może wymagać potwierdzenia opłacenia składki.
Koszt ubezpieczenia zależy od wielu czynników, takich jak:
Wartość samochodu,
Marka i model pojazdu,
Wiek i doświadczenie kierowcy,
Historia ubezpieczeniowa (bezszkodowa jazda),
Zakres ubezpieczenia (OC, AC, NNW, GAP) Średnie roczne koszty ubezpieczenia mogą się wahać od kilkuset do kilku tysięcy złotych.
Ubezpieczenie GAP (Guaranteed Asset Protection) chroni leasingobiorcę przed stratą finansową w przypadku kradzieży lub całkowitego zniszczenia pojazdu. GAP pokrywa różnicę między wartością rynkową pojazdu a wartością zobowiązania leasingowego.
Ubezpieczenie GAP nie jest zawsze obligatoryjne, ale może być wymagane przez leasingodawcę jako dodatkowe zabezpieczenie finansowe.
W leasingu operacyjnym i finansowym koszty serwisu ponosi leasingobiorca. W najmie długoterminowym koszty serwisu zazwyczaj są pokrywane przez wynajmującego, w ramach umowy najmu.
Tak, leasingodawcy zazwyczaj wymagają, aby naprawy i serwisowanie były przeprowadzane w autoryzowanych serwisach, aby zapewnić zgodność z gwarancją producenta oraz zachowanie wartości pojazdu. Nie jest to jednak wymagane w przypadku leasingu operacyjnego na auto używane.
Zakończenie Umowy
Zazwyczaj po zakończeniu umowy leasingu, następuje wykup pojazdu przez leasingobiorcę. W przypadku najmu długoterminowego - pojazd jest zwracany wynajmującemu, lub wykupywany w wyjątkowych sytuacjach. Możliwe jest również wydłużenie umowy najmu.
Tak, możliwe jest wcześniejsze zakończenie umowy leasingu lub najmu długoterminowego, ale zazwyczaj wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Bardzo rzadko będzie to opłacalne jeżeli okres leasingu trwa mniej niż 24 miesiące.
1. Przygotowanie do zwrotu:
Dokładne czyszczenie: Przed zwrotem pojazd powinien być dokładnie wyczyszczony zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Przegląd techniczny: Upewnij się, że pojazd jest sprawny technicznie i że wszystkie przeglądy oraz naprawy zostały wykonane zgodnie z wymaganiami umowy.
Dokumentacja: Zgromadź wszystkie dokumenty związane z pojazdem, takie jak dowód rejestracyjny, książka serwisowa, instrukcja obsługi oraz dodatkowe wyposażenie (np. drugi komplet kluczy).
2. Usunięcie modyfikacji:
Jeśli dokonałeś jakichkolwiek modyfikacji pojazdu (np. zamontowana została instalację LPG, hak holowniczy, czy GPS), przywrócić pojazd do stanu pierwotnego, chyba że umowa stanowi inaczej.
3. Ocena stanu technicznego i wizualnego:
Inspekcja: Przed zwrotem pojazdu przeprowadzana jest inspekcja stanu technicznego i wizualnego pojazdu.
Ocena zużycia: Firma leasingowa ocenia zużycie pojazdu i sprawdza, czy nie przekracza ono normy określonej w umowie. Mogą być naliczane opłaty za nadmierne zużycie lub uszkodzenia.
4. Formalności:
Protokół zdania pojazdu: Sporządza się protokół zdania pojazdu, w którym dokumentowane są ewentualne uszkodzenia, brakujące elementy czy nadmierne zużycie.
Rozliczenie końcowe: Na podstawie protokołu może być przygotowane rozliczenie końcowe, które uwzględnia wszelkie dodatkowe opłaty za nadmierne zużycie, uszkodzenia lub brakujące elementy.
Czystość: Pojazd powinien być czysty zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Stan techniczny: Pojazd powinien być sprawny technicznie, bez poważnych uszkodzeń. Normalne zużycie wynikające z eksploatacji jest zazwyczaj akceptowane.;
Dokumentacja: Wszystkie dokumenty pojazdu, w tym dowód rejestracyjny, książka serwisowa, instrukcja obsługi oraz dodatkowe wyposażenie (np. drugi komplet kluczy) powinny być zwrócone wraz z pojazdem.;
Usunięcie modyfikacji: Jeśli w trakcie trwania najmu dokonano jakichkolwiek modyfikacji (np. zamontowano dodatkowe urządzenia), pojazd powinien być przywrócony do stanu pierwotnego, chyba że umowa stanowi inaczej.;
Brak uszkodzeń: Pojazd powinien być wolny od uszkodzeń, które nie są wynikiem normalnego zużycia. Mogą być naliczane dodatkowe opłaty za naprawę uszkodzeń, takich jak wgniecenia, zarysowania, uszkodzenia wnętrza.
Tak, na rynku działają specjalistyczne firmy, które oferują usługi przygotowania pojazdów do zwrotu po zakończeniu najmu długoterminowego. Takie firmy mogą pomóc w:
Dokładnym czyszczeniu pojazdu: Profesjonalne mycie i sprzątanie wnętrza oraz zewnętrza samochodu.;
Ocena i naprawa uszkodzeń: Inspekcja stanu technicznego i wizualnego oraz wykonanie niezbędnych napraw, aby uniknąć dodatkowych opłat za nadmierne zużycie lub uszkodzenia.;
Usunięcie modyfikacji: Przywrócenie pojazdu do stanu pierwotnego, w tym demontaż dodatkowych instalacji i urządzeń.;
Korzystanie z usług takich firm może pomóc w uniknięciu dodatkowych kosztów oraz zapewnić, że pojazd zostanie zwrócony w stanie zgodnym z wymaganiami umowy najmu.
Dotacja mój elektryk
Dotacja "Mój Elektryk" to program rządowy mający na celu wspieranie zakupu i leasingu pojazdów elektrycznych. Dotacja ma na celu zmniejszenie kosztów zakupu pojazdów zeroemisyjnych, aby zachęcić do ich szerszego wykorzystania w celu redukcji emisji CO2 i poprawy jakości powietrza.
Dotacja “Mój Elektryk” przysługuje osobom fizycznym, przedsiębiorcom, instytucjom publicznym, instytutom badawczym, stowarzyszeniom, fundacjom, spółdzielniom, rolnikom indywidualnym oraz kościołom i innym związkom wyznaniowym.
Progi cenowe dla leasingu z programu "Mój elektryk":
225 tys. zł netto dla podatników VAT używających samochód elektryczny wyłącznie firmowo.;
201 tys. 793 zł netto dla podatników VAT używających pojazd również prywatnie.;
225 tys. zł brutto dla organizacji niebędących podatnikami VAT.;
Wysokość dopłat:
Osoby fizyczne: 18 750 zł lub 27 000 zł (z Kartą Dużej Rodziny).;
Pozostali wnioskodawcy: 18 750 zł do 27 000 zł (zależnie od przebiegu).;
Samochody dostawcze: 50 000 zł do 70 000 zł (zależnie od przebiegu).;
Nie, dotacja "Mój Elektryk" dotyczy wyłącznie pojazdów w pełni elektrycznych. Pojazdy hybrydowe nie kwalifikują się do tego programu.
Nie, dotacja "Mój Elektryk" dotyczy tylko nowych pojazdów elektrycznych. Używane pojazdy elektryczne nie są objęte tym programem. Chodź ma to się zmienić czekamy na decyzje.